ENDEFRRUPLNLSPIT

Vyvolávací systém je srozumitelnější. Každá přepážka má svou číselnou řadu

IMG 4181

Už od jara 2014 je na 1. patře budovy B Městského úřadu Frýdlant nainstalován vyvolávací systém. Klient si vybere na panelu kiosku (automat s tiskárnou lístků naproti schodišti), co chce na tomto patře vyřídit. Vezme si vytištěný lístek, a pak už jen čeká, až bude vyzván ke vstupu do příslušné  kanceláře. Zdá se to jednoduché a srozumitelné.

Přesto ale dochází k nedorozuměním, kdy se klient diví nebo i zlobí, proč jeho číslo ještě nebylo voláno. Téměř všichni chápou, že nemohou jít do kanceláře všichni najednou, ale už nechápou, proč je voláno číslo 305 už teď a jejich číslo 102 ještě čeká na židli nebo opřené o zeď. Největší dohady jsou před kanceláří č. 15, kde jsou hned tři přepážky (1, 2 a 3).

Od 12. srpna 2015 je vyvolávací systém nastaven tak, že každá přepážka má svou číselnou řadu (původně se tiskla pořadová čísla pěkně za sebou na všechny agendy vyřizované na celé chodbě).Takže nyní např. ten, kdo se jde přihlásit k trvalému pobytu, bude mít číslo 100, 101, 102, ... protože půjde na přepážku číslo jedna. Ten, kdo si jde požádat o nový občanský průkaz nebo cestovní doklad, bude mít číslo 200, 201, 202, ... protože jej vyřizuje přepážka číslo 2. No, a kdo se jde jen na něco zeptat nebo si vyzvednout už hotový doklad, bude mít číslo 300, 301, 302,..., protože jej bude prioritně vyřizovat přepážka č. 3. Přepážky č. 1, 2 a 3 si vzájemně vypomáhají a číslo klientů "si přetahují". Klienti čekající na chodbě tak mohou pozorovat, jak vypadá např. proces žádosti o cestovní doklad. To si klient vyzvedne z kiosku lístek s číslem, které bude začínat dvojkou (200, 201, 202, 203,...). Do kanceláře č. 15 na konci chodby vlevo jej zavolá přepážka č. 2 (ale možná také 1 nebo 3) a připraví s ním všechny podklady k žádosti. Pod stejným číslem ho pak pošle na pokladnu (přepážka č. 5) a pokladna si ho vyvolá. Až zaplatí správní poplatek, pošle jej na přepážku č. 3 a ta si klienta opět pod stejným číslem (200, 201, 202, 203,...) zavolá do kanceláře č. 15 už k vyrobení žádosti. Takhle to prostě funguje od té doby, co všechny žádosti o cestovní doklady nebo občanské průkazy musí projít přes přepážku č. 3, která je vybavena fotokabinou na pořízení snímku obličeje.

ikona souboruU kiosku jsou vyvěšena pravidla, která předcházejí nedorozuměním. Určitě bude užitečné, když se s nimi seznámí každý, kdo jde na matriku, evidenci obyvatel, občanské průkazy, cestovní doklady, řidičské průkazy, bodový systém, evidenci vozidel nebo do pokladny.

Pro ještě větší srozumitelnost jsou od jara 2019 čísla přepážek na velkých cedulích přímo na dveřích, kde přepážka je. "Lidé si často pletli číslo dveří s číslem přepážky," říká jeden z úředníků, který takto "vyřizoval" i několik klientů denně.

Smyslem vyvolávacího systému je organizovat fronty a zpřehlednit odbavování klientů. To frýdlantský vyvolávací systém na 1. patře budovy B v Havlíčkově ulici umí.

Foto: aš, rodina si jde zařídit cestovní pasy (se zveřejněním souhlasila)
Frýdlant 14/08/2015, akt. 07/05/2019

14.8.2015 15:10:53 - aktualizováno 7.5.2019 13:38:03 | přečteno 1614x | Mgr. Alena Švejdová
 

Město Frýdlant

Městský úřad Frýdlant
T. G. Masaryka 37, 464 01  FRÝDLANT

tel.: +420 488 886 111
e-mail: mesto@mu-frydlant.cz
podatelna: podatelna@mu-frydlant.cz
datová schránka: t27bufd

Další kontakty

 
load